State of Art – online strategie

Roadmap voor omnichannel klantbeleving

Samenvatting

De klant echt centraal stellen in de strategie zodat er een optimale omnichannel beleving ontstaat, dat is het doel van State of Art. Maar hoe bereikt het merk dit? Voor deze uitdaging realiseerden we een concrete roadmap met projecten die zijn gerangschikt op prioriteit.

Over State of Art

State of Art is een sterk Nederlands herenmodemerk waarvan de omnichannel klantbeleving één van de belangrijkste toekomstgerichte projecten is. Het merk verkoopt hun collecties via een eigen webshop, 40 brandstores verdeeld over Nederland en België, tal van shop-in-shop-concepten en meer dan 1.000 officiële dealers.

Uitdaging

Consumenten in het koopproces switchen gemakkelijk tussen winkelen via de smartphone, desktop, tablet en de fysieke winkel. State of Art wilde hier graag op inspelen door op elk kanaal dezelfde merkbeleving aan te bieden. Eenvoud en gemak bieden voor de consument moest centraal staan. Wij gingen de uitdaging aan om samen met het kledingmerk de huidige strategie te optimaliseren naar de gewenste strategie.

Oplossing

De huidige aanpak moest fundamenteel anders. Er werd gedacht vanuit technische mogelijkheden en functionaliteiten. Door de klantbeleving als basis te gebruiken ontwikkelden we een roadmap met een optimale omnichannel klantervaring.

In het ontwikkeltraject hebben we de klanttypes, behoeften en customer journeys inclusief belevingen in kaart gebracht. Vanuit de customer journeys ontstonden kansen, verbeterpunten en creatieve ideeën. Deze bundelden we in haalbare projecten die we vervolgens op prioriteit hebben gerangschikt. De prioritering is gebaseerd op een gewogen gemiddelde tussen de commerciële impact en investeringsimpact.

De projecten zijn gebundeld rondom vier belangrijke hoofdonderwerpen:

1. Naadloze integratie: onafhankelijk van het kanaal kunnen bestellen, leveren, service verlenen en retourneren
2. Versteviging van de omnichannel merkbeleving: wow-momenten toevoegen, content over verschillende kanalen en branding
3. Klantbeleving en care: het wegnemen van barrières en vergroten van de klantervaring
4. Loyaal, persoonlijk en relevant: het verzamelen en verrijken van klantgegevens (centraal klantbeeld) om de klanten persoonlijker en relevanter te kunnen benaderen.

Resultaat

We hielpen State of Art om fundamenteel anders te denken. Nu denkt State of Art bij elke stap vanuit de klant en zijn behoeften. We stelden een concrete roadmap op met projecten die ze intern en met externe partners kunnen uitvoeren. Denk aan contentstrategie die inspeelt op verschillende fasen in de customer journey of het integreren van kanalen die ervoor zorgen dat consumenten overal kunnen bestellen en retourneren en inzicht hebben in de voorraad.

Wij zijn tevens een ontwikkelpartner van State of Art, waardoor de uitvoer van de roadmap structureel en gezamelijk wordt ingezet.

“We werken al jaren tevreden samen met ISM eCompany voor webshop bouw, design en online marketingactiviteiten. Ons Magento Enterprise-platform past perfect bij onze nieuwe omnichannel-strategie. ISM eCompany heeft ons laten zien wat het betekent om echt vanuit de klant te denken. Ze realiseerden een verrassende omnichannel-strategie waar wij daadwerkelijk mee aan de slag zijn gegaan.”

Martijn Mateman, Managing Director bij State of Art

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Omnichannel webshop op basis van Magento
Magento webshop met balans tussen branding en conversie
Explosieve omzetgroei op Magento Enterprise

X
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00