Magento Enterpise B2B-webshop Scotch & Soda

Optimalisatie met focus op online beleving

Over Scotch & Soda

Geboren in Amsterdam. Geïnspireerd door de wereld. Dat is Scotch & Soda. Elk kledingstuk heeft bijzondere details en patronen, geïnspireerd op allerlei culturen. 

Scotch & Soda is al sinds de jaren '80 in Amsterdam een gevestigd modemerk. In 2001 lanceerden de nieuwe eigenaren het merk opnieuw. De mannenlijn werd al snel een succes, waardoor het kledingmerk ook een collectie voor vrouwen lanceerde en eind 2010 zelfs is het eerste Scotch & Soda parfum.

Het kledingmerk heeft wereldwijd meer dan 150 winkels en 8000 andere verkooppunten. En natuurlijk is Scotch & Soda volledig online aanwezig met een geïntegreerde webwinkel, blog en social media-date.

Scotch & Soda heeft shops in meerdere landen. We ontwikkelden tevens de mobiele en de B2B-webshop.

Uitdaging

De beleving van de oude B2B-omgeving van Scotch & Soda kwam niet overeen met de B2C-omgeving. Het kledingmerk wilde graag dat hun retailers dit wel willen ervaren tijdens het bestelproces. De ervaring die Scotch & Soda biedt moet immers online overeenkomen met wat zij willen uitstralen.

Oplossing

Voor Scotch & Soda bouwden we een compleet nieuw B2B-platform met veel meer mogelijkheden en een nieuw design. Zo kunnen klanten nu meerdere gebruikers hebben die collecties aanschaffen. Tevens optimaliseerden we de integratie met Concorde (product/ klant/ ordersysteem) en hebben we gebruiksvriendelijke user experience-functionaliteiten doorgevoerd die zorgen voor een optimale ervaring en beleving op het B2B-platform. 

Klanten van Scotch & Soda kunnen nu in het responsive platform op elk moment een order plaatsen voor het aan- of bijvullen van hun collectie.

Resultaten

We optimaliseerde in een korte periode de webshop waardoor Scotch & Soda nu over een responsive Magento Enterprise Platform beschikt. We blijven bezig met het optimaliseren op basis van een roadmap.

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Magento webshop met balans tussen branding en conversie
Roadmap voor omnichannel klantbeleving
Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?