Wij zijn trots te werken voor:

Transformeer van traditionele retailer naar omnichannel-leider

In het hedendaagse e-commercelandschap vindt de customer journey immers allang niet meer plaats via één kanaal; ze is omnichannel geworden. Als retailer komt u hierdoor voor complexe vraagstukken te staan:

 
"Komt de merkbeleving van mijn online- en fysieke winkel(s) wel overeen?" 
"Hoe kan ik van een online klant ook een offline klant maken?"
"Hoe meet ik door welk kanaal het meest waardevol is?"

 

Tip: test op www.mijnomnichannelscore.nl hoe volwassen uw organisatie is op het gebied van omnichannel!


Loopt u tegen deze vragen aan, dan hebben wij goed nieuws voor u: met onze aanpak werkt u gestructureerd toe naar een professioneel omnichannel-model. 

 

Ons Omnichannel Experience Model

Bij ISM eCompany gaat u met één van onze digitale strategen aan de slag om uw strategie vorm te geven. Wij gaan hierbij uit van ons eigen Omnichannel Experience Model. Aan de hand van dit model formuleren wij samen met u een omnichannelstrategie en leert u deze te toetsen én bij te sturen. 

 

Omnichannel _model

Het Omnichannel Experience Model

 

In 7 stappen naar een omnichannelstrategie 

 

Omnichannel_1 Strategie

In deze workshop bepalen we samen uw stip op de horizon. We bespreken de USP’s en uitdagingen van uw organisatie en koppelen deze aan digitale kansen, trends en ontwikkelingen in de markt.

Het resultaat is een One Page Strategy Plan, bestaande uit een heldere digitale visie, doelstellingen en een overzicht van uw strategische kansen en uitdagingen. 

Omnichannel_2Klant

Met de toename van het aantal kanalen in combinatie met de veeleisende consument is het belangrijker dan ooit om uw klant centraal te stellen. We starten daarom met het opstellen van buyer persona’s en het beschrijven van de ultieme customer journey, waarin de informatiebehoefte per touchpoint aan bod komt. 

Omnichannel_3Branding

In onze branding-workshop draait het om de consistentie van uw merkbeleving. Samen met creatives worden creatieve concepten, campagnes en WOW-momenten bedacht om uw klant een onvergetelijke ervaring te bieden. 

Omnichannel 4Datadriven marketing

Hoe zorgt u voor een maximale return on investment (ROI) van uw kanalen? We beantwoorden deze vraag met een traffic drivers plan. Met data bouwen we een buyers' persona op, welke u inzicht geeft in de juiste momenten voor het verzamelen- en inzetten van persoonlijke informatie. 

Omnichannel 5Organisatie

Omnichannel-uitdagingen worden nog vaak neergelegd bij de e-commerce-afdeling, terwijl ze de gehele organisatie raken. Voldoende draagvlak is dan ook cruciaal. In deze maatwerk-workshop komen vraagstukken m.b.t. interne organisatie, resources, service en logistiek aan bod.

 

Omnichannel_6Infrastructuur

In deze workshop analyseren we wat de benodigde infrastructuur is voor de ultieme customer journey. Voldoen uw huidige systemen? Hoe richt u e-commerce-software zoals Magento in voor uw omnichannel-strategie, en hoe verlopen de processen? Het eindresultaat is een concreet antwoord op deze vragen. 

 

Omnichannel 7Business case & Roadmap

Op basis van de uitkomsten uit de voorgaande workshops gaan we in deze workshop aan de slag met een roadmap. Deze bevat vervolgstappen en een tijdspad. Kortom: van strategie naar een concreet actieplan!

 

Na de workshops

We leven in een digitale wereld die continu verandert. Daarom is het belangrijk om omnichannelstrategieën regelmatig te evalueren en uw roadmap bij te stellen na learnings en nieuwe ontwikkelingen. Wij blijven daarom meten, testen én bijsturen om maximaal succes uit uw digitale investeringen te halen!

 

Zij gingen u voor:

Omnichannelcase voor Duifhuizen

Omnichannel voor State of Art

 

 

Benieuwd wat wij voor uw webshop kunnen betekenen?

Wilt u samen met ons een sterke omnichannel-strategie vormen, of wilt u graag meer informatie over onze aanpak? Neem dan contact met ons op!  

 

  • Dutch Interactive Award 2015 voor e-commerce en omnichannel (via dochteronderneming GuiltyPeople)
  • Al 25 jaar ervaring in e-commerce
  • Ervaring met grote en kleine webshops en verschillende omnichannelconcepten. Bekijk ons portfolio
  • Er staan 400 e-commercespecialisten voor u klaar
  • Magento Enterprise Solution Partner 
  • Fullservice e-commercebureau: alles onder één dak 

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Cases

Roadmap voor omnichannel klantbeleving
Een traditionele FMCG-organisatie die start met wereldwijde B2C e-commerce
Traject naar een optimale winkelervaring

Wat klanten zeggen over ons

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?