Verhogen naamsbekendheid online

Online marketingstrategie

Over Zinzi

De Zinzi-collectie wordt in samenwerking met topontwerpers uit de sieradenbranche gemaakt. Elke zes maanden wordt deze vernieuwd. Zinzi besteedt veel aandacht aan de kwaliteit van haar sieraden welke worden gemaakt door de allerbeste sieradenproducenten ter wereld. Het gebruik van de nieuwste technologieën staat garant voor de hoge kwaliteit. Zinzi is gevestigd in Rotterdam, de 'mainport' van Europa. Een dynamisch team van ervaren, betrokken en enthousiaste medewerkers werkt hier aan het Zinzi-succes en is verantwoordelijk voor de distributie binnen Nederland en 23 andere landen wereldwijd. Bekijk hier de webstore van Zinzi. 

“Vooraf had ik twijfels om met ISM eCompany samen te werken. Een groot bureau en ik ben gewend om snel te kunnen schakelen. Ik heb zeker geen spijt gehad van mijn keuze. ISM schakelt sneller dan verwacht door eigen experts aan je merk te koppelen. En ISM eCompany heeft op alle door mij gebruikte e-Commerce onderdelen enorme kennis van zaken. 
ISM eCompany heeft alle expertise in huis om ‘hand in hand’ mijn merk ook online te laten groeien”
Norbert Luckerath, CEO ZINZI jewels & watches

Uitdaging

Zinzi is zeer bekwaam in haar offline marketing. Het sieradenmerk is bekend dankzij onder andere de billboard uitingen, sponsoring van All You Need Is Love en met bekende gezichten van het merk: Fatima Moreiro de Melo en Kim Feenstra. Het is een populair en betaalbaar sieradenmerk. Hoewel Zinzi haar doelgroep offline weet te verleiden met haar prachtige zilveren sieraden, trok Zinzi deze lijn op het internet niet door. De online marketingexperts van ISM eCompany en Zinzi zijn eind september 2012 samen de uitdaging aangegaan de offline marketinguitingen via het internet te versterken en een succes te maken van hun webwinkel. De Zinzi webshop had namelijk ook dringend behoefte aan kwalitatief bezoekersverkeer en een hogere conversie van bezoeker naar koper.

Oplossing

Om de doelgroep ook op het internet te benaderen hebben de online marketingconsultants van ISM eCompany een Google AdWords-programma opgezet welke naadloos aansluit op het zoekgedrag van mensen in Google (zowel ‘branded als ‘non-branded search’). Verder zijn er bannercampagnes opgezet waardoor Zinzi-banners worden vertoond op relevante websites en nieuwspagina’s. Een remarketingcampagne is opgezet waarbij banners worden vertoond aan mensen die eerder de webshop hadden bezocht (maar geen bestelling hebben geplaatst). Verder is de klantenservicesectie onder handen genomen en voorzien van meer informatie en zekerheden voor de bezoeker. Bovendien is het gehele productaanbod van de Zinzi-webshop aangesloten bij de vergelijkingssite Beslist.nl. In de toekomst zullen implementaties voor ‘Google Shopping’ en Bing Ads nog volgen.

Resultaten na 1 jaar

  • 150% Meer bezoekers
  • 180% Groei in online omzet
  • 55% Stijging conversie naar koper

Resultaat

Door middel van voortdurende optimalisatie is het bezoekersverkeer binnen twee maanden tijd gestegen met bijna 150 procent. Tevens is de conversie van bezoeker naar koper in vier maanden gestegen met bijna 55 procent en zorgen de geïmplementeerde kanalen Google AdWords, het Google inhoudsnetwerk, Remarketing en Beslist.nl momenteel voor veel impressies, bezoekersverkeer en dragen bij aan een groei in omzetvolume van circa 180 procent.

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Een soepele orderintake verbetert het klantencontact
Online adverteren
Explosieve omzetgroei op Magento Enterprise

X
Contact
Direct e-Commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-Commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00