Warmteservice

200 % omzetgroei uit e-mailmarketing

Samenvatting

Van het sturen van een wekelijkse nieuwsbrief naar een gehele database, naar gepersonaliseerde, geautomatiseerde e-mailcampagnes die zijn afgestemd op de customer journey. Een jaar optimaliseren levert Warmteservice 200 procent omzetgroei uit e-mailmarketing op!

Over Warmteservice

Warmteservice verkoopt in 54 winkels en in hun webshop cv-ketels, radiatoren, vloerverwarming, sanitair, dakbedekking, installatiemateriaal en elektra aan ondernemers en consumenten. De producten zijn vaak voor ingewikkelde zaken en dat begrijpt Warmteservice maar al te goed. Daarom krijgen medewerkers een trainingsprogramma zodat elke vraag een antwoord krijgt, ook op technisch gebied.

Warmteservice is geen anonieme webshop. Ze begrijpen dat in elkaars ogen kijken soms beter werkt met het oplossen van problemen en vraagstukken. Daarom is een sterke omnichannel-strategie waarbij de klant centraal staat essentieel.

 

De uitdaging

Warmteservice wil hun klanten graag vooruit helpen. Maar in de wekelijkse nieuwsbrieven stonden alleen producten die verkocht moesten worden op basis van het aanbod. De behoeften van de klanten stonden dus niet op de eerste plaats. Dat moest anders, maar hoe krijgen ze dit voor elkaar?  

Uitgangspositie:

  • - Warmteservice gebruikt Copernica Marketing Software voor e-mailmarketing
  • - Warmteservice heeft twee doelgroepen: B2B en B2C
  • - Het webshopplatform van Warmteservice draait op Hybris
  • - Transactionele e-mails (alle e-mails die verbonden zijn aan een aankoop, betaling,       levering of offerte) zijn ook in Copernica Marketing Software ingericht
  • - Geen automatische e-mailcampagnes

 

 

De oplossing

Via een workshop klantcontactstrategie brachten we in kaart welke contactmomenten er zijn met beide doelgroepen en waar kansen liggen om de doelgroepen beter van dienst te zijn. Vervolgens ontwikkelden we een concreet actieplan.

Acties die we hebben verricht voor Warmteservice zijn:

  • - Het responsive maken van de e-mailtemplate
  • - De databasestructuur in Copernica aanpassen voor maximale efficiëntie en structuur
  • - Best practices toevoegen aan de e-mailmarketingcampagnes
  • - Nieuwe campagnes opzetten op basis van de customer journey die we gezamenlijk hebben opgesteld
  • - Personalisatie toepassen in de e-mailmarketingcampagnes. Denk niet aan het simpelweg toevoegen van een gepersonaliseerde aanhef, maar content op basis van de fase in de customer journey.

Resultaten

  • 280 % Meer transacties
  • 200 % omzetgroei
  • 480 % Meer sessies

De resultaten

Na een jaar ontwikkelen zijn de prestaties van e-mailmarketing van Warmteservice indrukwekkend. We blijven campagnes optimaliseren, ontwikkelen en automatiseren voor nog betere resultaten. 

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Zoekmachine en e-mailmarketing
Omnichannel e-Commerce platform
Meer rendement met e-Mailmarketing

X
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00