Simon Lévelt

Zoekmachine en e-mailmarketing

Over Simon Lévelt

Thee en koffie waren de passies van Simon Lévelt die in 1817 zijn eerste winkel opende in de oude havens van Amsterdam. Twee eeuwen later is zijn winkel uitgegroeid tot een grote keten bestaande uit 40 winkels in Nederland en België. Zes generaties dragen al de ambacht van koffiebrander en theehandelaar aan elkaar over. Logisch dus dat de retailer alleen de lekkerste en meest bijzondere koffie en thee verkoopt. 

Uitdaging

Simon Lévelt heeft een gevestigde naam in Nederland in BelgiëNa de migratie van de webshop naar een nieuw e-commerce platform, zijn er ambitieuze online doelstellingen geformuleerd. Wij kregen daarom de opdracht om de online omzet binnen een jaar met 80 procent te verhogen met hulp van e-mailmarketing en AdWords. Daarbij was het alleen maar logisch om te starten met de quick wins.

Oplossing

Allereerst is het AdWords-account geanalyseerd. Welke campagnes lopen er? Wat zijn de resultaten? De bestaande campagnes zijn geoptimaliseerd en nieuwe zijn toegevoegd. Zo zijn de producten van Simon Lévelt nu goed terug te vinden in Google Shopping.

Verder is voor bezoekers die graag met hun mobiele telefoon online zijn een aparte campagne ontwikkeld. De mobiele conversie nam door deze strategie met 336 procent toe en de omzet zelfs met 438 procent.

De klant had tijdens dit proces constant toegang tot het account en kon dus zelf alle wijzigingen inzien. Verder werden de resultaten regelmatig via een gevisualiseerde rapportage teruggekoppeld, zodat Simon Lévelt snel en gemakkelijk de voortgang kon evalueren.

Voor e-mailmarketing is samen met Simon Lévelt geïnventariseerd wat precies de behoefte is. Vervolgens is er een strategie uitgestippeld. Dit leverde een template op, waarmee Simon Lévelt zowel geautomatiseerd als standaardcampagnes via Copernica verstuurd die de ontvanger moet inspireren en moet inspelen op de koopintentie. 

AdWords resultaten in 2015

  • 132% procent meer transactie
  • 127% procent meer omzet
  • 336% procent meer mobiele conversies

Resultaat

“De eerste online resultaten die we samen met ISM eCompany hebben behaald zijn veelbelovend. Samen hebben we nog zoveel ideeen en zien we nog zoveel mogelijkheden voor de komende tijd. . We zijn daarom ook erg blij met de keuze voor ISM eCompany als e-commercepartner!”

Marique Knijnenburg, Hoofd Marketingcommunicatie

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Online adverteren
Omnichannel e-Commerce platform
Online marketingstrategie

X
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00