Meer marktaandeel behalen in een stabiele markt

Meer omzet door effectieve online marketing

Over Condoom-Anoniem

In 2004 startte webwinkel Condoom-Anoniem met de verkoop van condooms. Het doel: zo laagdrempelig mogelijk maken van het kopen van dit voorbehoedsmiddel. Met deze missie richt de organisatie zich voornamelijk op jongeren. Daarom werkt de webwinkel nauw samen met bijvoorbeeld de GGD en verschillende jongerencentra. 

Richard Spooren, eigenaar, Condoom-Anoniem: 

''Begin 2013 heb ik ISM eCompany gekozen als mijn nieuwe online marketing partner. ISM blinkt voor mij uit in haar betrokkenheid en expertise op het gebied van Google AdWords, Google Analytics, SEO en A/B testing. De samenwerking met ISM is erg prettig en er wordt continu meegedacht om zoveel mogelijk relevant bezoekverkeer en maximale omzet te realiseren voor Condoom-Anoniem. In het jaar 2014 heeft de groei van ons bedrijf weer onverminderd doorgezet, mede dankzij de inspanningen van ISM.''

 

Uitdaging

In maart 2013 ging Condoom-Anoniem een samenwerking aan met ISM eCompany. Het doel: omzet verhogen. 

 

Oplossing

SEA-, SEO-strategie en conversie-optimalisatie zijn dé middelen voor deze webshop om de omzet te verhogen. Andere marketingvormen waren ofwel gevoelig in verband met privacy of leverden niet zoveel rendement op als de gekozen opties.

De SEA-strategie werd bepaald aan de hand van een zoekwoordenonderzoek. Van de gekozen trefwoorden zijn advertenties gemaakt. Deze heeft ISM eCompany automatisch laten rangschikken op meest rendabele betaalde positie op Google. Hierdoor verzekert ISM eCompany de webshop Condoom-Anoniem.nl altijd van goede advertenties op Google.

Voor zoekmachine-optimalisatie (SEO) inventariseerde ISM eCompany technische struikelblokken van de website. Dit soort obstakels van de website verwijderen draagt bij aan betere vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

Het derde middel om het doel te bereiken was conversie-optimalisatie. Via Google Analytics, expert-, heatmap-analyses en A/B-testen werd duidelijk welke problemen bezoekers op de website tegenkomen. Zo bleek bijvoorbeeld dat de afrekenknop te agressief was. Voorheen stond er ‘Plaats bestelling’. Dit wijzigde ISM eCompany in ‘Bestelling afronden’ wat resulteerde in 12,3 procent meer omzet. 

 

Resultaten in 2014

  • 123% Brutowinst uit AdWords
  • 113% Omzetstijging uit SEO
  • 84% Omzetstijging webshop

Resultaat

Volgens Google Trends bleef het zoekvolume op condooms (en gerelateerde termen) de afgelopen jaren stabiel. Daarentegen steeg wel het zoekverkeer op de website Condoom-Anoniem.nl. De organisatie heeft dus een groter marktaandeel verkregen. 

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

E-commerce strategie en implementatie
Traffic en conversie-optimalisatie
Zoekmachine en e-mailmarketing

X
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00