Goed doordachte omnichannel-strategie

Traject naar een optimale winkelervaring

Over OPEN32

In de jaren zeventig begon OPEN32 met een winkel van 32 m2 in Presikhaaf in Arnhem. In 2015 heeft de multibrandstore 67 vestigingen verspreid over Nederland, België en Duitsland. Ze verkopen casual mannen- en vrouwenkleding van bekende merken zoals: G-Star, Dept, PME Legend, Replay, Vero Moda, Hilfiger denim en Diesel. 

 

Uitdaging

Ontwikkel een lange termijn omnichannel-strategie die ervoor zorgt dat de klanten van OPEN32 altijd terecht kunnen bij het merk en altijd een optimale winkelervaring hebben.  

Oplossing

ISM eCompany en OPEN32 hebben allebei unieke kennis en ervaring die relevant zijn om tot een goede omnichannel-strategie te komen. Daarom was een goede samenwerking vereist. Nadat alle benodigde informatie was verzameld, ontwikkelde ISM eCompany een roadmap. Dit is een meerjarenplan waarin alle stappen beschreven staan om uiteindelijk een volledige omnichannel-strategie te hebben.

De eerste stappen van uitvoering van het plan begon in 2013 met het openen van een webshop. De concurrentie van online kledingwinkels is groot. Zo steeg het aantal Nederlandse online shops (waarvan de meeste kleding aanboden) in 2013 met 31 procent vergeleken met het jaar ervoor. Daarom gaf ISM eCompany op basis van een concurrentieanalyse advies hoe de retailer succesvol online marktaandeel kon vergroten. 

 

Resultaat

De eerste fase van de langetermijnstrategie resulteerde in meer succes dan vooraf ingeschat. De webwinkel bracht meer omzet op dan vooraf werd geschat. De komende tijd wordt de omnichannel-strategie verder uitgerold.  

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Omnichannel e-Commerce platform
E-commerce strategie en implementatie
Online marketingstrategie

X
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00