Wij zijn trots te werken voor:

Transformeer van traditionele retailer naar omnichannel-leider

Regelmatig leest u in het nieuws hoe gevestigde retailers in zwaar weer verkeren en hoe nieuwe toetreders in rap tempo hun marktaandeel vergroten. Om uw marktpositie te verstevigen wilt u de klant centraal stellen, maar de legacy van systemen en de organisatie zijn niet ingericht voor snelle veranderingen.

Hoe zorgt u voor een toekomstbestendige omnichannel-strategie? En hoe haalt u het beste rendement op uw digitale investeringen? Wij bieden u een pragmatische werkwijze om dit doel voor uw retailorganisatie te bereiken. 

 

Tip: test op www.mijnomnichannelscore.nl hoe volwassen uw organisatie is op het gebied van omnichannel.

 

In vier stappen een sterke omnichannel-strategie

Via een aantal workshops gaat u samen met één van onze digitale strategen aan de slag om uw strategie vorm te geven. Wij gebruiken hierbij ons omnichannel-model. Diverse workshops waarbij specialisten aansluiten geven een duidelijke invulling van het model zodat het eindresultaat een ijzersterke omnichannel-strategie is. 

 

Omnichannel _model

Stap 1

Workshop 1: digitale visie en doelstellingen
In deze workshop bepalen we samen uw stip op de horizon. We bespreken de USP’s en uitdagingen van uw organisatie en koppelen deze aan digitale kansen, trends en ontwikkelingen in de markt.

Het resultaat is een heldere digitale visie, doelstellingen en een beeld waar de strategische kansen en uitdagingen van de organisatie liggen. Dit is het startpunt om de strategische invulling te bepalen.

 

Stap 2

Workshop 2: de klant centraal 
Met de toename van het aantal kanalen in combinatie met de veeleisende consument is het belangrijker dan ooit om uw klant centraal te stellen. Bij ISM eCompany begint dat met het vormen van buyer persona’s en het beschrijven van de ultieme customer journey. Deze customer journey geeft de informatiebehoefte per touchpoint weer en is het einddoel waar we naartoe willen werken. 

Workshop 3: branding
In de branding workshop draait het om de consistente merkbeleving bij alle contactmomenten met de klant. Met de customer journey als basis zorgen creatives samen met u voor een consistente merkbeleving. Denk aan ideeën voor creatieve concepten, campagnes en WOW-momenten om uw klant een onvergetelijke ervaring te bieden. 

Workshop 4: data driven marketing
Welke combinatie van kanalen levert het meeste rendement voor uw organisatie op? Hoe zorgt u voor de maximale return on investment (ROI)? Om deze vragen in de workshop te beantwoorden, ontwikkelen onze online marketingspecialisten een traffic drivers plan.

In de workshop gaan we dieper in op het traffic drivers plan. Daarmee bespreken we samen hoe u uw ROI kan maximaliseren. Verder gaan we een compleet klantbeeld vormen zodat we de ultieme customer journey kunnen realiseren. Hierdoor weet u welke informatie u op welk punt moet verzamelen en op welk contactmoment de informatie kan inzetten. 

Workshop 5: infrastructuur
In deze workshop analyseren we wat de benodigde infrastructuur is voor de ultieme customer journey. Voldoen bijvoorbeeld uw huidige systemen? Hoe richt u uw e-commercesoftware, zoals Magento in voor uw omnichannel-strategie? En hoe verlopen de processen? Na afloop is er een concreet beeld hoe we de infrastructuur kunnen optimaliseren. 


Workshop 6: Organisatie
Omnichannel-uitdagingen worden nog vaak neergelegd bij de e-commerceafdeling, terwijl het de gehele organisatie raakt. Een succesvolle strategie moet worden gedragen door de hele organisatie. Deze workshop is altijd een maatwerkworkshop waarbij we diverse vraagstukken uitlichten op het gebied van interne organisatie, resources, service en logistiek.

 

Stap 3

Deliverable: business case & roadmap
Op basis van de uitkomsten uit de voorgaande workshops gaan we in deze workshop een roadmap opstellen. Deze roadmap bevat de vervolgstappen en een tijdspad voor de interne organisatie en partners. Van strategie naar een concreet actieplan!

 

Stap 4

Uitvoering & vervolgtraject
We leven in een digitale wereld die continue verandert. Daarom is het belangrijk om de strategie regelmatig te evalueren en de roadmap bij te stellen op learnings en nieuwe ontwikkelingen. Wij blijven meten, testen en bijsturen om maximaal succes uit uw digitale investeringen te halen.

Strategische partner 

Wilt u samen met ons een sterke omnichannel-strategie vormen, neem dan contact met ons op. Test nu ook op www.mijnomnichannelscore.nl hoe volwassen uw organisatie is op het gebied van omnichannel.

 

  • Dutch Interactive Award 2015 voor e-commerce en omnichannel (via dochteronderneming GuiltyPeople)
  • Al twintig jaar ervaring in e-commerce
  • Ervaring met grote en kleine webshops en verschillende omnichannelconcepten. Bekijk ons portfolio
  • Er staan 400 e-commercespecialisten voor u klaar
  • Magento Gold Partner 
  • Fullservice e-commercebureau: alles onder één dak 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Cases

Internationale omni-channel strategie
Omnichannel strategie, platform en e-mail
Traject naar een optimale winkelervaring

Wat klanten zeggen over ons

X
Contact
Direct e-Commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00
<
Contact
Direct e-Commerce advies?
+31 (0)10 243 60 00